Hvordan ser dagsplanen ud...?

7. januar 2010

Alder:
7 mdr.

Hvordan ser dagsplanen ud...?

Hej igen..

Ja sender lige et spørgsmål mere, du skriver jo helst et emne per brev:o)

Isabella vejer knap ni kg og er 76 cm lang født den 11-6-09. dejlig tyk-sak med tykke lår;o)

Jeg vil lige hører hva du siger til Isabellas dags plan...

Vi startede meget tidligt på grød og mos da hun gylpede helt vildt:o( Tidligt så mener jeg da hun blev 4 måneder... vi gik også over til at give hende vælling i flaske i stedet for MME, hun er aldrig blevet ammet.
Jeg er i tvivl om hun spiser det rigtige og får nok MME..

Hun sover fint indtil kl 4 hvor hun skal have sutten et par gange i timen derefter :o(
Har prøvet at give hende lidt flaske kl 23.00 men det ændre ikk på natte søvnen fra kl 4 af:o(
Hun har ellers altid sovet igennem og kun fået mad en gang om natten fra starten af..

Hendes dagsplan:

kl 06.30 vågner hun og spiser morgenmad, Havregrød med MME og lidt smør

ca kl 08.30 sover hun 45min-1 time

ca kl 10-11 får hun en hel banan eller anden frugtmos ca en dl.. måske risgrød med frugtmos...

ca kl 12- 13 sover ...

Annonce

... hun middags lur ca 1 1/2 -2 timer

ca 13.30-14 frokost- et halvt til et helt stykke rugbrød med "smør-pålæg" så som leverpostej, smørost, torskerogn, hakket æg osv så spiser hun som regel 75ml MME bageftet. Vand er hun ikk glad for så enten får hun sukkerfri saftevand eller MME af kop.
nogen gange afviser hun total rugbrød og så får hun kartoffel/gulerodsmos m sovs eller fedtstof og evt noget hakket kød eller fisk til...

kl 16-16.30 virker hun sulten igen, her får hun som regel frugtmos eller bananmos...

kl 17-18 spiser vi aftensmad... her får hun af vores mad, dog inden den blir kryddret!! det er som regel grøntsagsmos, kartoffelmos eller ligende med persillesovs, bearnaise sovs, brun sovs eller bar med lidt smør... kommer an på hva vi spiser... af kød spiser hun hakket kylling, indmaden af frikadelle, hakket oksekød osv....

kl 18-19 hver aften kommer hun i bad, hun elsker det og hun blir så dejlig træt af det ;o)

kl 19-19.30 Får hun en flaske med 125 ml MME.. hun vil ikke spise mere end det....

Venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder